Integracja sensoryczna

Diagnoza procesów integracji sensorycznej

Diagnoza SI powstaje w oparciu o informacje zdobyte w trakcie wywiadu i badania. Na tej podstawie powstaje indywidualny plan terapii, w którym określa się cele bliższe i dalsze. Rodzice otrzymują wskazówki terapeutyczne postępowania z dzieckiem w celu poprawy jego funkcjonowania na codzień. W miarę możliwości współpraca ze szkołą lub przedszkolem.

przeprowadzana jest na podstawie informacji uzyskanych:

  • od rodziców dziecka w trakcie wywiadu
  • od nauczycieli w szkole lub przedszkolu
  • podczas obserwacji dziecka w czasie swobodnej aktywności
  • z Arkusza Obserwacji Klinicznej
  • z testów Południowo-Kalifornijskich

obejmuje:

  • wywiad z rodzicem
  • 2/3 spotkania z dzieckiem (60min.)
  • 1 spotkanie z rodzicem - omówienie wyników diagnozy
  • pisemna diagnoza
  • wskazówki do pracy w domu lub szkole/przedszkolu

Przy zapisach na zajęcia SI honorowane są diagnozy z innych ośrodków, nie starsze niż 6 miesięcy.

Terapia procesów integracji sensorycznej

Terapia SI to terapia ruchem z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, ćwiczenie funkcji sensomotorycznych podczas ciekawych zabaw edukacyjno-ruchowych.

Korzyści:

  • lepsze przetwarzanie bodźców sensorycznych
  • regulacja napięcia mięśniowego
  • poprawa koordynacji wzrokowej i wzrokowo-ruchowej
  • rozwój umiejętności manualnych i grafomotorycznych
  • wspieranie rozwoju mowy
  • doskonalenie funkcji planowania ruchowego (terapia dyspraksji)
  • zapobieganie trudnościom w nauce
  • pomoc dzieciom z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią (dysszkołą :))
  • poprawa funkcjonowania dziecka z nadpobudlwością psychoruchową
  • poprawa koncentracji uwagi
  • wspieranie rozwoju emocjonalnego i wzrost poczucia własnej wartości
  • lepsze radzenie sobie z otaczającym światem