
Integracja sensoryczna
Diagnoza procesów integracji sensorycznej
Diagnoza SI powstaje w oparciu o informacje zdobyte w trakcie wywiadu i badania. Na tej podstawie powstaje indywidualny plan terapii, w którym określa się cele bliższe i dalsze. Rodzice otrzymują wskazówki terapeutyczne postępowania z dzieckiem w celu poprawy jego funkcjonowania na codzień. W miarę możliwości współpraca ze szkołą lub przedszkolem.
Diagnoza SI przeprowadzana jest
na podstawie informacji uzyskanych:
- od rodziców dziecka w trakcie wywiadu
- od nauczycieli w szkole lub przedszkolu
- podczas obserwacji dziecka w czasie swobodnej aktywności
- z Arkusza Obserwacji Klinicznej
- z testów Południowo-Kalifornijskich
Diagnoza SI obejmuje:
- wywiad z rodzicem
- 2/3 spotkania z dzieckiem (60min.)
- 1 spotkanie z rodzicem - omówienie wyników diagnozy
- pisemna diagnoza
- wskazówki do pracy w domu lub szkole/przedszkolu
Przy zapisach na zajęcia SI honorowane są diagnozy z innych ośrodków, nie starsze niż 6 miesięcy.
Terapia procesów integracji sensorycznej - Terapia SI
Terapia SI to terapia ruchem z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, ćwiczenie funkcji sensomotorycznych podczas ciekawych zabaw edukacyjno-ruchowych.
Korzyści:
- lepsze przetwarzanie bodźców sensorycznych
- regulacja napięcia mięśniowego
- poprawa koordynacji wzrokowej i wzrokowo-ruchowej
- rozwój umiejętności manualnych i grafomotorycznych
- wspieranie rozwoju mowy
- doskonalenie funkcji planowania ruchowego (terapia dyspraksji)
- zapobieganie trudnościom w nauce
- pomoc dzieciom z dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią (dysszkołą :))
- poprawa funkcjonowania dziecka z nadpobudlwością psychoruchową
- poprawa koncentracji uwagi
- wspieranie rozwoju emocjonalnego i wzrost poczucia własnej wartości
- lepsze radzenie sobie z otaczającym światem
Poznaj jakie mamy zmysły i na jakie zachowania dziecka, Ty jako rodzic powinieneś zwrócić uwagę.